Tuesday, April 10, 2012

::Outstation::

Salam,

6/4-7/4/12 yang lepas, saya kena out station ke Kuching. Awal-awal lagi saya dah ajak hubby follow, nak mintak temankan saya. Tapi bila fikir2, Kak Long Nina pun tak penah naik flight, why not saya bawa sekali, just beli tiket flight jer...dah save untuk hotel kat situ..kalau ikut UKM, memang dia akan booking MAS..tapi bl survey untuk 3 orang, mau riban jugak flight tu...Air Asia penyelamat..hehe kan tagline "everyone can fly", so selamat la kami bertiga...tak per, part saya beleh claim balik..:)

Flight saya booking awal..jam 9.45 pagi (Jumaat) tu..sbb nak kena tinggalkan Feeya kat bbsitter, jadi awal la kami hantar. ..Alhamdulillah perjalanan kami lancar ke LCCT..bekfes di McD..then tunggu jer la untuk boarding. Even first time naik Air Asia, tapi dipermudahkan...Hubby dah second time ke Kuching, jadi adala pengalaman sikit..

Alhamdulillah, flight on time...lega sangat, tak der la delay..nak tunggu semua...Alhamdulillah..Nina la paling excited. Ingat dia takut, alih2 dia buat muka kelakar jer bila time flight nak berlepas...tak der takut langsung..lega...:)

Kami sampai jam 11.30 pagi..Trus cari taxi ke hotel..


:: we stayed here::

Hotel kami Riverside Majestic, tak jauh dari waterfront....petang tu jugak kami ke waterfront sbb memikirkan esok saya kerja...malam tu dah flight balik, better pegi jer petang tu..

Ni kami dalam sampan...mula2 tu gayat la jugak. boleh ke nak naik ni..tapi tgk x der la jauh pun jarak, naik jer la...muka gumbira kaklong...tak sampai 5 minit sampai dah kat seberang sana..



Kaklong di tugu "gambar kucing...ni kira favourite place untuk bergambar la...tengokla muka excited..


No comments:

Post a Comment