Tuesday, November 17, 2009

::Membaca Terapi Minda::

Salam...

Di sebalik kesibukan bekerja dan belajar, bukan alasan untuk mencuri masa walaupun sedikit untuk menambahkan ilmu di dada. Tidak kisah la ilmu tentang agama, ilmu 'parenting', ilmu kejayaan dan ilmu2 lain yang manfaat untuk menghadapi hari2 mendatang..

Faedahnya jugak sebagai role model pada seorang manusia bergelar 'anak'..daripada ibu dan bapa lah contoh terbaik untuk diikuti..orang yang paling rapat sekali. Mendidik biarlah dari rebungnya, jangan sampai dah tak dapat lentur, penyesalan tiada gunanya.

Bila difikir-fikirkan sedalam2 nya, alangkah ruginya tak tanamkan sikap 'rajin membaca' kerana di sebaliknya 1001 manfaat & kebaikan yang dapat kita perolehi. Walaupun bahan bacaan tersebut bersifat 'santai' , itu tak menjadi persoalannya, yang penting kita istiqamah...

Ada 2,3 buah buku yang sempat dibeli dan sedang dalam proses menghabiskan pembacaannya..walau diri dihambat kesuntukan masa untuk menyelesaikan semua, Alhamdulillah Allah masih memberi ruang dan waktu untuk menitipkan sedikit ruang tersebut untuk membaca...

Dorongan dari hubby yang turut mempunyai minta yang sama, Alhamdulillah...kami nak terapkan pada anak2 agar tanamkan dalam diri minat membaca..yang penting ia berunsur ilmiah agar ada pengajaran yang boleh diaplikasi untuk kehidupan harian dan untuk amalan yang boleh dimanfaat untuk orang lain juga.


::Bagus buku ni...recommended! patutnya baca 'Aku terima nikahnya ver 1, ni dah jump to 2nd version::

Bait-bait indah:Tidakkan pelik jika ada pasangan yang hangat bercinta tetapi tidak berfikir untuk bersama selama-lamanya"- Saiful Islam..


::Novel::




No comments:

Post a Comment